Voor iedereen die ECHT goede events wil organiseren!

Jij bent gek op je werk en kunt prima evenementen organiseren, maar.. je weet ook dat het nóg beter kan. Vaak ontbreekt het je aan tijd, soms aan inspiratie, soms aan kennis en soms zelfs aan zelfvertrouwen.

Na het bekijken van de sessies van Event Planning Days ga je efficiënter om met je tijd, heb je hernieuwde inspiratie en krijg je de tools & handvatten om vanaf nu alleen nog maar fantastische evenementen te organiseren!

Wat is een PowerPack?

Met de PowerPack krijg een jaar lang toegang tot alle opnames én sprekersbonussen, zoals een checklist voor inclusieve events, handige tips hoe je bedrijfsfestivals organiseert en hoe je de return on investment verhoogt als jouw event toegankelijk is.

Video afspelen

– DE SESSIES-

Welke sessies kun je allemaal terugkijken? Dat zie je hieronder!

Dag 1

Samira & Melanie, Event Planner Academy



Als founders van de Event Planner Academy en de Event Planning Days heten wij je héél graag welkom op de eerste editie van Event Planning Days! Whoop!

We duiken er meteen in met een heerlijke icebreaker. Wat precies dat mag je zelf komen ervaren maar we kunnen alvast het volgende verklappen: wij houden niet van die awkward dansjes om ‘in the mood’ te komen aan het begin van een event. Sta je dan naast een totaal onbekende te springen en te hupsen. Dat heeft wat ons betreft niks te maken met het ijs breken. Maar hoe dan wel? De kracht ligt ’em soms juist in de eenvoud.

Doe mee, ervaar het en laat je inspireren door onze aanpak. Dan kun je dit wellicht de volgende keer ook zelf inzetten bij een online of fysiek event!

Rutger Bremer, Momice

De communicatie van je event begint al ver voor je event plaatsvindt. En ook op je evenement zijn er cruciale momenten waarbij de beleving voor de bezoeker valt of staat.

Rutger Bremer van Momice deelt praktische tips over punten waar je misschien – zelfs als ervaren event planner – niet altijd aan denkt.

Hij beantwoordt vragen als:

    • Voor: Hoe zorg je voor een hogere opkomst van je event?
    • Tijdens: Hoe je je deelnemers tijdens het hele programma persoonlijk kan begeleiden (en volgen).
    • Na: Hoe zorg je voor een hogere respons op je enquête?

Deze sessie wil je niet missen als je de voorbereidingen, communicatie en bezoekersbeleving naar een hoger niveau wilt tillen. Dit is niet alleen in belang voor de bezoeker, maar ook voor jou als organisator!

Melanie Westdijk, Event Planner Academy

 

Eventstrategie is hét onmisbare fundament van elk evenement. Melanie Westdijk, eventexpert en founder van de Event Planner Academy, leert je op een efficiënte manier stap voor stap dat fundament te gieten met als doel alleen nog maar succesvolle en doeltreffende evenementen organiseren.

Ashmita Krishna Sharma, Sparkling Gems

Inclusiviteit. We horen er steeds vaker over. Waarom is het belangrijk dat jouw event ook inclusief is? Welke waarde mis je als je inclusiviteit niet omarmt? En hoe zorg je voor een inclusief event?

We willen wel inclusief zijn, maar in de praktijk kan het soms uitdagend zijn. We hebben daarom Ashmita Krishna Sharma van Sparkling Gems gevraagd om ons concrete tips en actiepunten te geven voor dit vraagstuk!

We snappen het hoor.. Iedereen is druk, druk druk. Daarom even een break! Smeer een boterham, neem de tijd om de informatie te laten landen, werk je notities bij, stuur wat dringende mails en als het écht moet kun je belangrijke belletjes doen. Maar hoe wij dit moment het liefst ingevuld zien: alvast de eerste acties uitzetten naar aanleiding van de sessies tot nu toe!

Oh en mocht je dan een brandende vraag hebben (je zoekt bijvoorbeeld een specifieke leverancier) kun je direct gebruik maken van het netwerk!

Matthijs Otto, Networktables

Hoe zorg je dat je evenement toekomstbestendig is? En dat crisissen zoals corona geen roet meer in het eten gooit? Matthijs van Networktables deelt zijn visie over een duurzaam business model waardoor je ook niet meer hoeft te leuren voor aanmeldingen. Door deze strategie creëer je namelijk een enthousiaste achterban met wie je het hele jaar door in contact blijft.

Linda Graanoogst, Met Gemak In Het Nieuws

Hoe gaaf is het als je met jouw event in de media komt? Dat er een aankondiging staat in dat ene vakblad of dat er naderhand iets over wordt gedeeld? Of nog beter: dat ze vragen om een interview in een programma?

Misschien heb je al meegemaakt dat dat niet altijd zo eenvoudig is. Dat je een event organiseert is op zichzelf niet nieuwswaardig genoeg. En die nieuwswaardigheid is precies waar redacties naar op zoek zijn.

Linda Graanoogst van Met Gemak In Het Nieuws vertelt wanneer redacteuren wél iets over je event willen schrijven en wat daar precies voor nodig is. Ook krijg je concrete tips zodat je voor je volgende event goed voorbereid bent!

Oke, tijd voor een korte pauze. Klap de laptop dicht, loop een rondje, vul je blaas, leeg je blaas en/of geef aandacht aan je huisgenoten of collega’s en dan zien we je graag snel weer terug.

Astrid van de Nieuwenhof, Aranea Advies

 

Als organisator wil je één ding; overzicht houden en rust bewaren. Dat lukt niet als je in Trello een deel van je acties hebt staan, draaiboeken in Google Drive, je overzicht van lopende events in Excel en ga zo maar door.

Notion is een alles-in-1-tool die je wel het overzicht en de rust gaat geven. Tijdens de workshop op 30 mei laat Astrid van Aranea Advies, zien hoe Notion voor jou kan werken. Zodat jij je bezig kunt houden met fantastische evenementen organiseren! 

Randall van Poelvoorde, RobotXperience

De metaverse. Misschien heb je er al iets over gehoord. Voor veel mensen is het nog een beetje vaag. Iets met VR ofzo? En wat moet ik daar dan mee als organisator? 

Trendwatcher Randall van Poelvoorde legt in Jip & Janneke-taal uit wat de metaverse is, wat de toekomst hierin kan brengen binnen event-land én geeft je concrete actiepunten.Kortom: na deze sessie sta jij niet meer met je mond vol tanden als mensen het er over hebben en kun je makkelijker het nieuws hierover volgen. Zo ben jij er klaar voor als dit in de (verre) toekomst net zo normaal begint te worden als social media.

Wendy Oude Veldhuis, Bureau Snugger

Je hebt misschien al eens wat gehoord over neuromarketing en dat er slimme technieken zijn om mensen te beïnvloeden. Maar hoe doe je dat precies voor de marketing van je event? 

Wendy Oude Veldhuis van Bureau Snugger analyseert 5 voorbeelden van uitingen voorafgaand aan events en leert ons daarmee hoe we bezoekers kunnen beïnvloeden om over te gaan tot de actie die wij willen. Laat de aanmeldingen maar binnenstromen!

Frank Paats

Stel je organiseert een groot congres of beurs. Hoe zorg je dat op de vloer er geen opstoppingen ontstaan? Of dat mensen toch echt langs een bepaalde plek gaan waar je wil dat ze een bepaalde actie ondernemen (langs een stand gaan van een sponsor bijvoorbeeld)? Of dat ze hun afval netjes in de prullenbak gooien?

Wat je dus eigenlijk wil doen is mensen verleiden een bepaald gedrag te vertonen. En dat je de keuzeproces tijdens het evenement beïnvloed. 

Frank Paats weet hoe je mensen een duwtje in de goede richting geeft. We kennen allemaal wel de trucs die ze in supermarkten gebruiken, zoals de goedkope producten die onderaan het schap liggen en de duurdere op ooghoogte. Of de lekkere snacks bij de kassa die je impulsief nog even koopt.

Dit soort technieken kun je ook op je event inzetten! Luister mee en krijg van je bezoekers gedaan wat je graag zou willen. 

De afsluiting wordt op veel events afgeraffeld want veel mensen zijn toch al afgehaakt of naar huis. Maar ook hierbij doen we het graag net even anders; je hebt vandaag veel gehoord en veel inzichten en tips gekregen. Maar hoe nu verder?

Samira en Melanie praten graag nog even kort met jullie na. Wat was de rode draad van de dag, wat waren de grootste eyeopeners en vooral: wat kun je vanaf morgen anders doen?

Dag 2

Samira & Melanie, Event Planner Academy

Na al die bakken met inspiratie een beetje kunnen slapen? Ook op dag 2 heten we je natuurlijk gezellig welkom en dat doen we wederom o.a. met een leuke icebreaker. Je weet wel, weer zo’n opwarmer waarbij je niet wenste dat je de trein had gemist. 

Dus doe weer mee, ervaar het en laat je inspireren door onze aanpak. Dan kun je dit wellicht de volgende keer ook zelf inzetten bij een online of fysiek event!

Debby Toorenaar, Floriade

De Floriade is één van de grootste evenementen in Nederland. Hoe is het als Director Event Management om alles in goede banen te leiden? Debby Toorenaar is al een paar jaar bezig met de voorbereidingen. In april opende de wereldtentoonstelling die tot oktober 2022 openblijft. Een hele bijzondere case dus!

We vragen Debby alles over hoe je zo’n grootschalige en langdurige tentoonstelling organiseert. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat je je aan je originele plan houdt als er zoveel betrokkenen en sub-events zijn? En hoe zorg je dat de hoofdboodschap in tact blijft?

 
Kornelis Wetsema, Het Grootste Kennisfestival

Kornelis Wetsema organiseerde samen met Rudie Jansman als één van de eersten in Nederland een bedrijfsfestival; Het Grootste Kennisfestival. Dit jaar organiseren ze alweer de 7e editie!

In deze inspirerende case hoor je alle ins & outs over het organiseren van een succesvol bedrijfsfestival. We bespreken waarom zij kozen voor deze vorm, wanneer een bedrijfsfestival een geschikte vorm is, welke lessen hij leerde en wat cruciaal is als je wilt zorgen dat mensen niet te lang bij die gezellige pleintjes blijven hangen, maar écht naar de sessies gaan. En natuurlijk is er na afloop alle tijd voor jouw vragen aan Kornelis!

Event marketing is meer dan mailings uitsturen, een LinkedIn-event aanmaken en wat social media-posts plaatsen. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om je event te promoten. Maar niet alles is even relevant en in sommige gevallen zelfs tijdsverspilling.

We gaan in gesprek met een panel van drie experts:

We vragen ze het hemd-van-het-lijf over wanneer je middelen moet inzetten en wanneer juist niet, waar je in hemelsnaam moet beginnen, welke vragen je je jezelf moet stellen voor je ermee aan de slag gaat en natuurlijk hoor je van elk middel wat het nou eigenlijk precies is en wat de kracht ervan is. 

Er is ook alle ruimte voor JOUW event marketing vragen, dus zorg dat je erbij bent!

We snappen het hoor.. Iedereen is druk, druk druk. Daarom even een break! Smeer een boterham, neem de tijd om de informatie te laten landen, werk je notities bij, stuur wat dringende mails en als het écht moet kun je belangrijke belletjes doen. Maar hoe wij dit moment het liefst ingevuld zien: alvast de eerste acties uitzetten naar aanleiding van de sessies tot nu toe!

Oh en mocht je dan een brandende vraag hebben (je zoekt bijvoorbeeld een specifieke leverancier) kun je direct gebruik maken van het netwerk!

Samira Salman, Event Planner Academy
Hoe zet je marketing in om je event goed onder de aandacht te brengen, zonder dat het als spammen voelt en zonder dat het een fulltime job wordt? In deze sessie hoor je wat laaghangend fruit is en hoe je zonder al te ingewikkeld te doen, toch kan opvallen met je event.

Samira Salman is zo’n 10 jaar gespecialiseerd in content marketing rondom events en heeft hierover meerdere workshops en presentaties gegeven en uiteenlopende bedrijven geholpen.
Miro Peters, Copycoach Miro

Als Copywriter・ Zingever gelooft Miro dat je alleen echt goed voor een ander kunt doen, als je eerst ook goed doet voor jezelf. Een tekst is dus alleen effectief en wervend, als jij er zélf ook blij van wordt. Jij bent de belangrijkste persoon in jouw wereld. Maar, hoe zorg je ervoor dat wat je schrijft, ook bij je past? Hoe vind je de juiste woorden voor wat jij wilt bereiken? Het maakt niet uit wat je doel is; meer inschrijvingen, een betere opkomst of een hogere waardering voor je event. En hoe krijg je jouw zin wanneer je als eventplanner met een heel team werkt? Hierover gaan wij met Miro in gesprek.

Oke, tijd voor een korte pauze. Klap de laptop dicht, loop een rondje, vul je blaas, leeg je blaas en/of geef aandacht aan je huisgenoten of collega’s en dan zien we je graag snel weer terug.

 
Marianne Dijkshoorn, Welkom Toegankelijkheid & Evenementen

Met een invalidetoilet is je event nog niet toegankelijk. Sterker nog, de meeste toiletten voldoen niet eens aan de juiste eisen waardoor mensen met een rolstoel er alsnog geen gebruik van kunnen maken. En wat heb je aan een invalidetoilet als je locatie zelf al niet eens toegankelijk is?

Als je zelf geen beperking hebt, sta je er niet zo bij stil wat er allemaal voor nodig is. Daarom komt Marianne Dijkshoorn van Welkom Toegankelijkheid & Evenementen vertellen waar je op moet letten. Gelukkig is het niet zo heel ingewikkeld! Luister mee en je kunt haar 10 tips vrijwel direct in de praktijk brengen of op z’n minst toetsen.

Leuk weetje: Marianne Dijkshoorn was initiatiefnemer om het Songfestival in 2021 toegankelijk te maken. Het was het eerste event in Nederland dat volledig toegankelijk was!

Marjolein Bakker, MC of Events

 

Marjolein Bakker van MC of Events heeft als event & hospitality professional opdrachtgevers als de Ziggo Dome, UEFA & Mojo achter haar naam staan. Hoe zorg je dat een VIP zich ook daadwerkelijk Very Important voelt met behulp van hospitality? EN hoe behandel je elke ‘normale’ gast als VIP en bezorg je ook hen een onvergetelijke dag? Kortom: wat zijn concrete hospitality tips & tricks die jij als organisator direct kunt toepassen op jouw event?

Suze Maclaine Pont
Event Planners zijn heel servicegericht. U roept, wij draaien. Nee zeggen doe je niet zo gauw. We denken meestal dat de klant het beste weet wat hij wil en wij ‘voldoen’ als we daaraan tegemoet komen. Maar we weten allemaal hoe hard het werken is. Hoeveel brandjes er nog geblust moeten worden en hoe lastig het is om privé ook nog alles up & running te houden.

De meeste event planners zijn dan ook hard voor de klant aan het werk en leveren ongemerkt veel teveel van zichzelf in. Meer dan ze eigenlijk willen. Tja, zeggen ze dan, “het hoort erbij he? Zo is het in dit vak”. Maar is dat waar?

En veel belangrijker: we dénken dat keihard werken het beste is voor de klant. Wat we ons helemaal niet realiseren is dat dat niet waar is. Als jij niet blij bent geef je de klant helemaal niet wat hij wil. Hij krijgt jouw echte goud niet. En – hoe duidelijk een klant ook lijkt – soms heeft hij net dat ene ding nodig dat alleen jij kunt geven, terwijl hij het zich niet beseft.

Suze Maclaine Pont heeft al 22 jaar ervaring als coach en helpt mensen om te ontdekken waar ze écht blij van worden in hun werk en hoe ze veel meer kunnen doen voor klanten zonder zichzelf op te offeren. Waar gaat jouw hart sneller van gaat kloppen en wat zorgt ervoor dat ze nog meer voldoening uit hun werk halen zonder compromissen?

Door middel van een aantal vragen, ga je zelfstandig aan de slag tijdens deze workshop. Aan het einde van de sessie heb je je persoonlijke missie en doelen helemaal helder en weet je waarom juist dat is waar de klant op zit te wachten!
 
Samira & Melanie, Event Planner Academy


Ook op dag 2 heten Samira Salman en Melanie Westdijk, de founders van de Event Planning Academy en de Event Planning Days, je graag welkom. Zorg dat je bij deze opening bent, want we delen belangrijke en praktische informatie over het event en er is tijd voor eventuele brandende vragen.

Sprekersbonussen

Als je de PowerPack koopt, krijg je naast alle sessies ook nog deze digitale extraatjes erbij (en meer!) van onze sprekers.

De early bird prijs van € 97,- geldt nog:

Dagen
Uur
Minuten
Seconden
Dit evenement is helaas voorbij.

Als het event start op 30 mei, gaat de prijs omhoog naar € 147,-.

FAQ

Je hebt 1 jaar toegang tot de PowerPack. Dat wil zeggen tot 31 mei 2023

De video’s kun je niet downloaden, de sprekersbonussen wel!

Na betaling en na het event krijg je een linkje naar een online bibliotheek waar je alles kunt vinden.