Zo kondig je sprekers aan op social media

sprekers aankondigen op social media

Sprekers zijn een geweldige bron waarmee je jouw evenement onder de aandacht te brengen. Je trekt namelijk meer bezoekers als je iets deelt over de inhoud van je evenement.

Als je toch al sprekers hebt, dan ligt de kennis en boeiende informatie voor het oprapen. Maar hoe promoot je de sprekers op social media?

Minder hoofd en meer inhoud 🙂

Regelmatig zie ik grote portretfoto’s voorbijkomen op social media van mensen die ik niet ken. Zou jou dat triggeren om je aan te melden voor een evenement? Een willekeurige portretfoto? Nee toch? Wat jou waarschijnlijk wel triggert is een onderwerp waar je wat van kan leren. Iets waar je al een tijdje mee rondloopt en eigenlijk wel meer over wilt weten. Dus als je je eigen evenement promoot zou ik zeggen: deel iets minder hoofden van mensen en meer over de inhoud.

spreker

Voorbeelden van social media posts

Aangezien een beeld meer zegt dan duizenden woorden, heb ik wat voorbeelden voor je verzameld. Deze voorbeelden zijn visueel aantrekkelijker en/of geven duidelijk aan waar het evenement over gaat. Portretfoto’s van sprekers zijn overigens helemaal prima om te delen en beveel ik juist aan, maar dan in combinatie met nuttige informatie.

Het voorbeeld hieronder is eigenlijk heel simpel. Je zorgt voor een leuke, goede foto en daar het eventlogo, de naam, de rol (keynote spreker) en hashtag toe. Wat ik hier nog mis is het onderwerp waar ze over gaat spreken en wie de man op de foto is. Maar wellicht zijn ze heel bekend bij hun doelgroep en is een toelichting niet nodig.

In dit voorbeeld zie je een mooie combinatie van een portretfoto en het onderwerp waar deze spreker over gaat vertellen. Wat ik hier ook goed aan vindt is dat je niet alleen haar naam ziet, maar ook waar ze werkt en wat haar functie is.

Het plaatje hieronder vind ik visueel erg aantrekkelijk. Hier zie je helemaal geen portretfoto. Het is ook een mooi alternatief voor wanneer de spreker geen geschikte foto heeft of het niet op tijd aanlevert.

Bovenstaande voorbeelden vond ik op Twitter, maar je kunt dit natuurlijk ook op andere kanalen delen zoals Facebook en LinkedIn. Zorg wel voor de juiste afmetingen van je afbeelding per kanaal.

Dit is toch aantrekkelijker en informatiever? Als je hulp of advies wilt over promotionele content voor je evenement, stuur dan even een berichtje. Ik help je graag verder!

Plaats een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Wie zijn wij?

De Event Planner Academy is de 'one-stop-shop' voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 


Agenda

Jouw go-to plek!

Deze Academy is de ‘one-stop-shop’ voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 

Vind hier de handigste resources & downloads en de beste leveranciers. Leer hier een nóg betere Event Planner te zijn. Niet alleen voor je opdrachtgever of baas maar bovenal voor jezelf. Zodat jij vol zelfvertrouwen je vak kunt uitoefenen!

Enneh.. een groot verschil met al die andere eventplatformen? De Event Planner Academy is een totaaloplossing! Niet alleen leveranciers vinden of alleen een cursus volgen. Nope, alles-in-1.