Zo organiseer je een geslaagde kerstborrel!

Zo organiseer je een geslaagde kerstborrel!

Hoe organiseer je een geslaagde kerstborrel? Zo één die bij alle collega’s nog lang blijft hangen en waar men het jaren later nog over heeft. Waar hilarische foto’s van zijn gemaakt die in de bedrijfskantine komen te hangen. Een borrel waarna iedereen met een voldaan gevoel naar huis gaat én een borrel die ervoor zorgt dat iedereen met frisse moed aan het nieuwe jaar start.

Begin op tijd

Als je echt een geslaagde kerstborrel wilt organiseren is het belangrijk om op tijd te beginnen. Schuif het dus niet voor je uit tot het allerlaatste moment maar begin eens eind september al. Je hoeft er natuurlijk niet elke week uren mee bezig te zijn maar op tijd beginnen heeft zo zijn voordelen. Hoe eerder je een datum prikt en een save the date verstuurt, des te minder collega’s het ‘ik-heb-dan-al-iets-smoesje’ kunnen gebruiken. Organiseer je een kerstborrel buiten de kantoordeuren? Dan is het helemaal belangrijk om op tijd te starten. Veel locaties en activiteiten lopen al na de zomer vol met boekingen voor kerstborrels. Dikke kans dat als je pas in november iets gaat zoeken je te laat bent voor de écht toffe dingen.

Bedenk een origineel programma maar hou het authentiek

Misschien is dit overbodig om te zeggen maar steengrillen en bowlen is een dikke vette no-go. Zélfs voor bedrijven waar overwegend mannen werken die  van hun portie vlees houden. Er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel mogelijkheden. Dat klinkt misschien overwhelming maar zie het juist als een kans. Kruip ‘out of die box’ en bedenk iets origineels. Het kan ‘em soms al zitten in de kleine programmaonderdelen van een simpele borrel op kantoor. Hoe leuk is het bijvoorbeeld om een interactieve mini kerstquiz te bedenken waarbij er vragen worden gesteld over de kerstvoorkeuren van collega’s? Zeker weten dat jij nog niet weet wat het lievelings kerstliedje is van die ene collega! 

Zorg voor draagkracht

Laat alle medewerkers meedenken over allerlei kleine en grote elementen van de kerstborrel. Je zult zien dat dat draagkracht oplevert en dat mensen het sneller naar hun zin hebben op een borrel waar ze deels verantwoordelijk voor zijn. Je kunt dit natuurlijk breed trekken en heel open om input vragen. Het is dan wel lastig om tot een invulling te komen die aansluit bij alle uiteenlopende ideeën. Wat misschien beter werkt is om per onderdeel van het programma een keuze te geven uit optie A of optie B. De meeste stemmen gelden: zelf kersthapjes meenemen of laten verwennen door een fijne cateraar? (Ok die keuze is misschien wat voor de hand liggend…). 

Surprise!

Verklap niet alles. Het werkt ontzettend goed om verwachtingen te overtreffen door een aantal verrassingen uit de hoge hoed te toveren. Hoe leuk is het bijvoorbeeld als iedereen verwacht dat er een random bandje wat hitjes komt spelen en het uiteindelijk de kerst-borrel-collega-band blijkt te zijn met Richard op drums waarvan je niet eens wist dat hij drumde. En heeft de baas nog een leuk kerstextraatje in petto? Zorg dat hij of zij dat op een leuke manier geeft of vertelt tijdens de borrel. Je zult zien dat mensen met een super blij gevoel naar huis gaan en al uitkijken naar de kerstborrel van volgend jaar!

Plaats een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wie zijn wij?

De Event Planner Academy is de 'one-stop-shop' voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 


Jouw go-to plek!

Deze Academy is de ‘one-stop-shop’ voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 

Vind hier de handigste resources & downloads en de beste leveranciers. Leer hier een nóg betere Event Planner te zijn. Niet alleen voor je opdrachtgever of baas maar bovenal voor jezelf. Zodat jij vol zelfvertrouwen je vak kunt uitoefenen!

Enneh.. een groot verschil met al die andere eventplatformen? De Event Planner Academy is een totaaloplossing! Niet alleen leveranciers vinden of alleen een cursus volgen. Nope, alles-in-1.