Wel of geen beursdeelname aankomend jaar?

Wel of geen beursdeelname aankomend jaar?

De marketingbugetten voor aankomend jaar worden langzaam vastgesteld. Dat evenementen onderdeel van het marketingbudget zijn is inmiddels wel duidelijk. Maar hoort die beursdeelname daar nog bij? Beursdeelname kost veel tijd en nog meer geld. Levert het genoeg op? En zijn beurzen trouwens niet gewoon ‘uit’? Lees in deze blog waarom je als bedrijf wél aan een beurs moet deelnemen!

Uitdragen van je merk 

Naast alle online manieren om jouw merk uit te dragen is een beursdeelname de beste offline manier. Op een beurs laat je zien waar je als bedrijf voor staat en wat je belangrijk vindt. Dat is vooral handig wanneer je jezelf in de kijker wilt spelen bij klanten. Maar vergeet ook relaties en concurrenten niet. Op een beurs kun je uitstekend een positie innemen in de markt ten opzichte van jouw concurrenten en werken aan doelstellingen rondom relatiemanagement. 

Doelgroep face-to-face ontmoeten en jouw aanbod toetsen

Veel bedrijven staan op beurzen om te verkopen. Maar heb je er ook al aan gedacht dat het de ultieme manier is om face-to-face in contact te komen met je doelgroep en echt eens een goed gesprek te voeren? Op een beurs kun je producten of diensten heel goed toetsen. Je voert echt inhoudelijke gesprekken over bijvoorbeeld een nieuw aanbod en kunt op die manier testen of het werkt en wat ze er van vinden. 

Leadgeneratie & beurstransactie 

De meest voor de hand liggende reden om als bedrijf wél deel te nemen aan een beurs is natuurlijk leadgeneratie en beurstransactie. Simpelweg verkopen. Bij beurstransacties kun je direct meten wat je verkoopt want je sluit een transactie op de beurs zelf. Bij leadgeneratie duurt het soms wat langer. Na afloop van de beursdeelname volg je de leads op en worden die leads hopelijk klanten. Beide manieren van verkoop had je niet gehad zonder beursdeelname en is daarom het perfecte argument om wél deel te nemen aan een beurs.

Heeft jouw bedrijf wel eens deelgenomen aan een beurs?

Plaats een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wie zijn wij?

De Event Planner Academy is de 'one-stop-shop' voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 


Jouw go-to plek!

Deze Academy is de ‘one-stop-shop’ voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 

Vind hier de handigste resources & downloads en de beste leveranciers. Leer hier een nóg betere Event Planner te zijn. Niet alleen voor je opdrachtgever of baas maar bovenal voor jezelf. Zodat jij vol zelfvertrouwen je vak kunt uitoefenen!

Enneh.. een groot verschil met al die andere eventplatformen? De Event Planner Academy is een totaaloplossing! Niet alleen leveranciers vinden of alleen een cursus volgen. Nope, alles-in-1.