Volg jij je bezoekers wel goed op na een evenement?

Bezoekers opvolgen na evenement

Je hebt een succesvolle evenement georganiseerd en alle bezoekers waren laaiend enthousiast. Je imponeerde ze met het programma, de audiovisuele hoogstandjes en de originele giveaways… Maar hoe zorg je dat je bezoekers je niet vergeten en je top-of-mind blijft? Met deze tips draai je je hand er niet meer voor om. 

Stuur een persoonlijk kaartje

Er gaat niets boven een persoonlijke of handgeschreven kaart. Dat kun je ook prima doen voor zakelijke doeleinden. Stuur dus eens een kaart naar de bezoeker van jouw evenement. Dat is een leuke manier om jouw bezoekers te bedanken voor hun deelname. En zo laat je zien dat je écht waardeert dat de bezoeker het evenement heeft bezocht. Had je een te groot publiek? Je kunt ook een kaartje printen met een lettertype dat op een handschrift lijkt en daarbij jouw handtekening voor een persoonlijke touch.

Pak de telefoon

Een beller is sneller. Door de telefoon te pakken creëer je een contactmoment waarop je de bezoeker kunt bedanken en kunt vragen naar zijn of haar ervaringen. Dit levert enerzijds waardevolle feedback op voor een volgend evenement. Door de persoonlijke benadering schep je daarnaast een band en vergroot je de kans dat de bezoeker de volgende keer weer komt. Daarnaast is een telefoongesprek direct een moment waarop je verkoopkansen creëert. Ideaal als je een verkoopgericht evenement heeft georganiseerd.

Go social

Wil je jouw bezoekers snel in één keer bereiken? Gebruik Facebook. Maak ruim van tevoren een Facebook-groep aan voor jouw bezoekers. Zo heb je een centrale plek waar je hen kunt bereiken voor toekomstige evenementen. Huur bijvoorbeeld ook een professionele eventfotograaf in of laat een aftermovie maken en plaats het beeldmateriaal in de Facebook-groep. Doe dat direct de volgende dag. Dat stimuleert bezoekers om de foto’s de delen, liken en zichzelf te taggen. Zo verspreid jouw evenement zich als een olievlek door het netwerk van jouw bezoekers.

Benut e-mail

Volgens het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 van Blinker gebruikt 90% van de Nederlanders dagelijks e-mail. Daarnaast is e-mail het eerste digitale communicatiekanaal waar we elke dag naar kijken. Wil je jouw bezoekers opvolgen via e-mail? Vraag hen om een online evaluatie in te vullen of verras hen met een passende (kortings)actie. Bevatte jouw evenement interessante sprekers en mooie presentaties? Stuur de keynotes rond naar jouw bezoekers. Een nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Maar dan alleen met écht interessante tips en nieuwsberichten.

Wat doe jij om een opvolging te geven aan een evenement?

Plaats een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wie zijn wij?

De Event Planner Academy is de 'one-stop-shop' voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 


Jouw go-to plek!

Deze Academy is de ‘one-stop-shop’ voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 

Vind hier de handigste resources & downloads en de beste leveranciers. Leer hier een nóg betere Event Planner te zijn. Niet alleen voor je opdrachtgever of baas maar bovenal voor jezelf. Zodat jij vol zelfvertrouwen je vak kunt uitoefenen!

Enneh.. een groot verschil met al die andere eventplatformen? De Event Planner Academy is een totaaloplossing! Niet alleen leveranciers vinden of alleen een cursus volgen. Nope, alles-in-1.