Een mooie stand ontwerpen, een actie bedenken zodat mensen visitekaartjes achterlaten en dan maar hopen dat er interessante mensen langskomen… Je kunt het ook slimmer aanpakken.
Egon van de Kamp, van Brands and Spaces, deelde onlangs een concept voor een 1,5 meter stand. Kan dat echt werken? Hoe ziet dat eruit? Daar wilde ik natuurlijk meer over weten en ging met hem in gesprek.
We hebben het ook over hoe je je deelname aan een beurs zo effectief mogelijk inzet. En hoe je kunt zorgen dat je op de dag zelf met de juiste mensen in gesprek komt. Je hoeft het niet aan het toeval over te laten. Luister maar mee!
HIGHLIGHTS
Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast.
00:13:50
Egon: Het is heel verstandig om bij wijze van spreken vier maanden voorafgaande aan de beurs is al in contact te zijn met die lead. En in de periode dat jij in contact bent met die lead ga je hem vragen stellen, dan ga je de communicatie al opstarten en in the end, wanneer die dan bij contactmoment 4, 5 of misschien wel 6 is, dan ontmoet hij/zij jou op die beurs en kun je vervolgens het vertrouwen alleen maar vergroten.
00:14:56
Egon: Het is veel hit and run. En wat je nu ook gaat zien is dat er heel veel paniekvoetbal is gespeeld, omdat MKB-bedrijven gewoon hun klanten niet goed in zicht hadden. Misschien hun klanten wel, omdat ze daaraan geleverd hebben en er een factuurhistorie is en er zit een accountmanager op. Alleen die prospects en die leads… “Ja, ja, we hebben toen wel eens een schoenendoos vol met visitekaartjes van de beurzen afgehaald.” Dan ben je niet professioneel bezig met het uitgeven van in dit geval je je marketinguitgave.