In deze podcast praat ik met Claudia Alberda. Zij is altijd op zoek naar diepgang en gaat bij nieuwe evenementen altijd op zoek naar het waarom achter het waarom.
Claudia Alberda, van C-vents, gaat niet zomaar een evenement uitwerken. Als je bij haar aanklopt, krijg je eerst flink aantal vragen om te beantwoorden. Ik was ook benieuwd naar het waarom van Claudia. Waarom vindt ze dit zo belangrijk en welke vragen stelt ze nog meer aan het begin van een traject?
HIGHLIGHTS
Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast.
00:10:22
Claudia: Ik begin uiteraard met de basisvragen. Dus wat doe je nou als ondernemer en wat lever je? Maar ook: wat wil je bereiken? En die vraag zit nog heel erg aan de oppervlakte. Dus dan kun je doorvragen: wil je meer klanten, meer omzet, wil je kennis delen? En wat ga je dan doen met meer omzet en meer klanten? Wat ga je doen met deze kennis, wie wil je hiermee bereiken en welke impact wil je maken?
Daarna ga ik ook echt helemaal de diepte in met voor wie ga je dat dan doen?
00:11:56
Claudia: Het is natuurlijk niet altijd zo dat alleen maar je ideale klanten of potentiële klanten op je evenement een rol hebben. Dus als je het hebt over je doelgroep, daar zouden er natuurlijk ook andere rollen in kunnen zitten. Ambassadeurs, sponsoren. Nou goed, ik kan daar kan zo nog een aantal opnoemen, maar dat is iets waar ik daarna ook op focus. Van, wie moet er nou bij zijn om bij te dragen aan het succes?
00:15:07
Claudia: Wat ik daar ook in meeneem is het doel van de doelgroep. Dat vind ik ook belangrijk. Dat je nadenkt over waarom iemand naar jouw evenement zou komen.
00:16:11
Claudia: Ik heb een ideale klant-vragenlijst, dat zijn zo’n 40 vragen. En dat begint bij hele basisdingen, maar uiteindelijk sta je in de schoenen van jouw ideale klanten. En dan weet je dus waar exact die behoefte zit. Dan weet je ook welke tone of voice je moet gebruiken, wat je kan aanbieden, in welke vorm. Ik denk dat we best wel vaak aannames doen en het is goed om er een keer achter te zitten.