De communicatie voor jouw evenement begint bij de uitnodigingen. Mocht je de mogelijkheid hebben om dit per post te doen, laat je dan inspireren door deze 5 originele voorbeelden.
Inhoud
Uitvouwbare uitnodiging
Deze uitnodiging was voor een evenement dat in het teken stond van data visualisatie. Dus dan maak je een visueel aantrekkelijke uitnodiging. Volgens mij vouwt iedereen zo’n uitnodiging wel even open. Dus de aandacht heb je in ieder geval te pakken hiermee. Bekijk een filmpje hoe de uitnodiging eruit ziet als je het uitklapt.
Pop-up kubus
Het liefst wil je dat mensen jouw uitnodiging niet wegstoppen of zelfs weggooien, maar het in het zicht houden. Een goede manier hiervoor is een pop-up kubus. Zorg voor een slim ontwerp met informatie waardoor mensen de kubus echt bewaren en neerzetten.
Voor de mensen die de pop-up kubus nog niet kennen. Het leuke is dat het bij het verzenden plat is en zodra je het pakketje open doet klapt de kubus in elkaar. En voilà, daar heb je dan een leuke uitnodigingskubus!
Ballonnen
Bij feestelijke aangelegenheden horen ballonnen. Breng mensen alvast in de stemming om een ballon als uitnodiging te maken. En hoe zorg je dat ze de ballon daadwerkelijk opblazen? Door de uitnodiging op de ballon te printen. Alleen door het op te blazen wordt het leesbaar.
Je kunt nog een stapje verder gaan door ze te vragen de ballon kapot te prikken en in de ballon de uitnodiging en eventueel confetti te doen. Je scheept mensen dan wel op met rommel, dus denk even goed na of dat geschikt is voor jouw doelgroep.
Verwerk een leuk item in je drukwerk
Heb je een leuk thema op je evenement of iets leuks wat je wilt uitdelen? Stuur het op per post en verwerk het item in je drukwerk. Zoals het voorbeeld met de cocktailprikker hieronder. Deze kreeg ik opgestuurd van Oseven als uitnodiging voor een borrel.