Onderzoek beursbezoek: 3 inzichten om rekening mee te houden

Onderzoek over beursbezoek

RAI en Sanoma hebben onderzoek gedaan rondom de VT Wonen beurs. De uitkomsten zijn interessant, ook voor jouw beurs(deelname).

Ik maak veel beslissen op onderbuik gevoel of op basis van m’n eigen ervaringen of wat ik in m’n omgeving hoor. Het is daarom fijn als je je mening kan toetsen aan onderzoek. Zo stuitte ik onlangs op een onderzoek van RAI over het bezoek aan een beurs. Hier kwamen 10 inzichten uit, waarvan ik er een aantal wil uit- en toelichten.

De impact van een beleving op de stand

Wil je dat bezoekers je onthouden? Bied dan een beleving. Het aantal prikkels, emoties en de duur van een standbezoek draagt significant bij aan de mate waarin het bezoekje aan jouw stand wordt herinnerd. Hoe langer ze in je stand staan en hoe beter de beleving, hoe beter mensen je merk herinneren.

Maak het bezoekje af door bezoekers een tastbare herinnering mee te geven. Mensen gaan voornamelijk naar een beurs om zich te laten informeren. Je kunt een flyer of brochure meegeven. Wil je er zeker van zijn dat het niet in de prullenbak belandt, dan moet je van betere huize komen. Geef ze iets mee wat ze zullen bewaren (een foto of leuke give-away) of zorg dat je ze triggert hun e-mailadres achter te laten voor meer informatie.

Zorg dat je logo zichtbaar is

Het licht redelijk voor de hand; zorg dat je logo in beeld is van je bezoeker. Ze komen om informatie te halen en zijn geïnteresseerd in je product of dienst. In het eerste contact is jouw bedrijfsnaam of logo niet heel relevant. Toch wil je dat mensen je onthouden. Als het even kan, is niet alleen je logo in beeld, maar straalt je stand de huisstijl van je bedrijf uit.

Het stopt niet na de beurs

Het contact op de beurs is pas het begin. Idealiter is jouw beursdeelname een onderdeel van een groter geheel. Bezoekers gaan na hun bezoek aan de beurs het drukwerk doornemen, maar ook websites bezoeken en eventueel al gericht offertes aanvragen of bestellingen doen. Een goede online presence is daarom ook erg belangrijk. Wees vindbaar, zorg dat je site op orde is en trigger mensen om met jouw bedrijf in contact te blijven door middel van de nieuwsbrief of op social media.

Er is meer informatie te vinden over het onderzoek. Kijk hiervoor op rai.nl.

Plaats een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Wie zijn wij?

De Event Planner Academy is de 'one-stop-shop' voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 


Agenda

Jouw go-to plek!

Deze Academy is de ‘one-stop-shop’ voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 

Vind hier de handigste resources & downloads en de beste leveranciers. Leer hier een nóg betere Event Planner te zijn. Niet alleen voor je opdrachtgever of baas maar bovenal voor jezelf. Zodat jij vol zelfvertrouwen je vak kunt uitoefenen!

Enneh.. een groot verschil met al die andere eventplatformen? De Event Planner Academy is een totaaloplossing! Niet alleen leveranciers vinden of alleen een cursus volgen. Nope, alles-in-1.