Mijn favoriete locaties zijn niet alleen mooi en praktisch…

De afgelopen jaren heb ik verschillende evenementen mogen organiseren. Van kleine roundtables met CEO’s tot congressen van 100 á 200 man. Bij nieuwe evenementen vraag ik me weer af; welke locatie past het best bij het evenement en de mensen die we hiervoor uitnodigen? 

Natuurlijk bedenk je je eerst welke locatie qua ligging het meest handig is. Maar ook welke uitstraling goed aansluit en of het past bij het budget dat je ter beschikking hebt. Daarnaast vind ik de uitstraling ook heel erg belangrijk. Ik wil mensen op een inspirerende plek bijeen laten komen, niet in een verouderde ruimte met een vies tapijtje.

Klantvriendelijke locaties hebben een streepje voor

Toch betrap ik mezelf erop dat locaties die klantvriendelijk en communicatief zijn altijd een streepje voor hebben. Hoe mooi en geschikt een locatie ook is, niets is zo frustrerend als dat er bij aankomst het toch niet zo loopt of klaarstaat als je afgesproken hebt. Of ze vergaten te vertellen dat er een zaal naast jouw zaal verhuurd is aan een partij die een optreden aan het oefenen is, terwijl er bij jou een presentatie plaatsvindt.

Gelukkig is dat niet vaak voorgekomen. Ik ben vaker blij verrast geweest. Dat alles al klaar staat voordat je aankomt, zelfs als je heel erg vroeg bent. Dat er ontvangstdames zijn geregeld bij de garderobe, terwijl dat helemaal niet afgesproken was. Of dat de grote baas last minute ineens wilde ideeën had en dat een en ander zonder probleem nog veranderd of geregeld kon worden. En er ook nog eens geen grijntje irritatie te bespeuren is, maar ze je vooral geruststellen dat alles in orde is of komt.

Een goede locatie zorgt ervoor dat je je geen zorgen hoeft te maken. In ieder geval niet over de opstelling, techniek en catering. Dan houd jij tijd om de rest van het draaiboek in de gaten te houden. Of, als je het echt goed hebt geregeld, gewoon kunt genieten van het evenement en het plezier en inspiratie die mensen hebben op de dag zelf. Want daar doen we het uiteindelijk voor.

Dit blog verscheen eerder op meetingmagazine.nl.
Foto van Bfoto

Plaats een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wie zijn wij?

De Event Planner Academy is de 'one-stop-shop' voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 


Jouw go-to plek!

Deze Academy is de ‘one-stop-shop’ voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 

Vind hier de handigste resources & downloads en de beste leveranciers. Leer hier een nóg betere Event Planner te zijn. Niet alleen voor je opdrachtgever of baas maar bovenal voor jezelf. Zodat jij vol zelfvertrouwen je vak kunt uitoefenen!

Enneh.. een groot verschil met al die andere eventplatformen? De Event Planner Academy is een totaaloplossing! Niet alleen leveranciers vinden of alleen een cursus volgen. Nope, alles-in-1.