Hoe haal je het maximale uit zo’n leuk fotohokje?

fotohokjes variaties

Wil je op jouw evenement een fotohokje inzetten? Dat is een leuke herinnering voor je bezoekers. Maar waar moet je nou eigenlijk allemaal op letten als je een fotohokje inhuurt? En nog belangrijker: hoe haal je het maximale eruit?

Heel veel keuzes

Fotohokjes zijn er in allerlei soorten en maten. Er zijn versies van hout, met LED-verlichting en hokjes die je van buiten helemaal kunt customizen. Er zijn ook mogelijkheden zonder hokjes. Handig voor als je weinig ruimte hebt! Wist je dat er zelfs fotohokjes zijn voor kinderen? Deze zijn wat lager, zodat ook zij goed op de foto komen.

Wat past er bij jouw evenement?

De keuze voor het hokje hangt af van jouw evenement. Als je mensen naar een bepaalde plek wilt trekken of wanneer je een bijzonder effect of achtergrond wilt verwerken in de foto, dan is een vast fotohokje handig. Maar als mensen juist veel rondlopen en lekker aan het netwerken en borrelen zijn, dan is het handiger om een dame in te huren die met een Polaroid-camera rondloopt.

Met fotohokjes kun je meestal kiezen voor zowel een geprinte als digitale foto. De keuze hangt enerzijds van je budget af, anderzijds van je doel. Wil je alleen dat mensen een leuke herinnering hebben aan jouw evenement, dan is een geprinte foto de beste keuze. Heb je wat minder budget, dan kies je voor een digitale foto. Ook handig wanneer je wilt dat mensen de foto delen op social media, zodat je meer naamsbekendheid krijgt. Zorg dan ook dat je een eventhasthag kiest, dit doorgeeft aan de verhuurder van het fotohokje en de hashtags in je communicatie goed onder de aandacht brengt.

Kies een passend concept

Als je het slim aanpakt, maak je het fotohokje onderdeel van je marketingstrategie. Het is namelijk best zonde om geld uit te geven alleen maar omdat dat leuk is. Als je een fotohokje inzet om je naamsbekendheid te vergroten, dan is een goed concept eigenlijk een must. Sommige verhuurders van fotohokjes kunnen met je meedenken en je adviseren over de aanpak. Denk bijvoorbeeld aan een boodschap wat aansluit op het evenement en die terug te zien is op de foto. Of laat de bezoekers iets uitbeelden of opschrijven wat over het evenement gaat. Zo hebben zij niet alleen maar een leuke foto, maar heb jij ook input en dragen de foto’s die op social media verschijnen bij aan het versterken van je merk.

Praktische zaken

Heb je eenmaal een fotohokje gekozen, dan komen de praktische zaken om over na te denken. De meeste fotohokjes zijn eenvoudig op- en af te bouwen en daarom vrijwel geschikt voor elke locatie. Toch zijn er een aantal punten om rekening mee te houden. Vraag bij de leverancier altijd na wat de exacte afmetingen zijn als het opgebouwd is én hoeveel ruimte ze nodig hebben om de spullen binnen te krijgen. Vervolgens kun je bij de eventlocatie navragen of de spullen wel door de deur kan, eventueel in een lift past en of het fotohokje wel volledig opgebouwd kan worden. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je er verlaagde muren zijn en het hokje misschien net iets te groot is. Dat wil je natuurlijk voorkomen! De meeste leveranciers zullen het wel aangeven, maar vraag vooraf ook alvast na wat ze precies nodig hebben om het fotohokje werkend te krijgen.

Bij EventGoodies vind je allerlei variaties van fotohokjes en andere manieren om foto’s te maken van je bezoekers. Als je inhoudelijk advies wilt over de beste aanpak voor jouw evenement, dan raad ik je aan met enkele leveranciers te spreken.

Veel succes!

Plaats een reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wie zijn wij?

De Event Planner Academy is de 'one-stop-shop' voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 


Jouw go-to plek!

Deze Academy is de ‘one-stop-shop’ voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 

Vind hier de handigste resources & downloads en de beste leveranciers. Leer hier een nóg betere Event Planner te zijn. Niet alleen voor je opdrachtgever of baas maar bovenal voor jezelf. Zodat jij vol zelfvertrouwen je vak kunt uitoefenen!

Enneh.. een groot verschil met al die andere eventplatformen? De Event Planner Academy is een totaaloplossing! Niet alleen leveranciers vinden of alleen een cursus volgen. Nope, alles-in-1.