Podcast: Hoe de eerste editie van 038 Digital direct een succes werd

Hoe een nieuw evenement direct een succes werd

Een nieuw evenement waarvan binnen 24 uur alle plaatsen vergeven waren. En waarbij de edities erna het aantal bezoekers alleen maar opliep. Hoe kan dat?

Onderstaande tweet zag ik en is altijd blijven hangen. Bouke Vlierhuis, net als ik content marketeer, startte met drie andere mannen een nieuw evenement: 038 Digital. Dit bleek een succes!

Het type evenement lijkt erg op wat ik vroeger organiseerde. Het zijn kennisevenementen voor een community, zonder commerciële doelen. En dat trekt mensen aan, zo blijkt maar weer. Maar er zijn meer redenen waarom dit evenement direct een succes werd. Ik ga in gesprek met Bouke om scherp te krijgen waar het hem precies in zit, zodat je het kunt vertalen naar jouw evenement.

Ook praten we over hun idee om de community toch met elkaar te verbinden tijdens de intelligente lockdown.

De Meeting Room podcast is ook te vinden op Spotify.

Highlights

00:01:58
Bouke: Ik zit in de omgeving van Zwolle. Er gebeurt hier al jaren van alles en nog wat op het gebied van digital en op het gebied van online marketing. Er zijn heel veel bureaus en heel veel ondernemers. Denk aan een bedrijf als Univé dat hier zit en heel erg druk is met digital. Wehkamp zit hier natuurlijk. Maar wat er niet gebeurde was dat die mensen bij elkaar gingen zitten. En ervaringen en kennis uitwisselen. Iedereen zat op z’n eigen eilandje.

We zitten in het bestuur met met z’n vieren. En doordat we eigenlijk allemaal een beetje zoiets hebben van ja, we organiseren dit event omdat het moet. Omdat we echt vinden dat het moet. Echt vanuit een soort innerlijke drive van: een stad als Zwolle kan niet zonder dit event. En die praktische shit, nou die verdelen we dan wel een beetje met z’n vieren.

00:06:27
Bouke: De drie anderen waar ik mee zit, dat zijn echt lokale ondernemers van hier. Dus die hebben een groot netwerk. Maar wat het evenement eigenlijk verkoopt is dat er gewoon echt een behoefte aan is. Dus op het moment dat je het omdraait en dat je denkt van: “wij hebben product x te verkopen. Dus we gaan daar een evenement omheen bedenken.” Degene die jouw LinkedIn-post erover ziet, of je advertentie of je blog daarover, die ruiken dat van een 10 meter afstand. En ja, dan gaan ze niet rennen.

00:07:58
Bouke: Dus we hebben alle commercie eigenlijk zoveel mogelijk aan de randen van het evenement gehouden. En ons geconcentreerd op twee dingen: en dat is community en kennisdeling. Daar was gewoon behoefte aan. En als er ergens echt behoefte aan is, dan verkoopt zichzelf.

Foto door: Christein van Hoffen

Plaats een reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wie zijn wij?

De Event Planner Academy is de 'one-stop-shop' voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 


Jouw go-to plek!

Deze Academy is de ‘one-stop-shop’ voor events. De plek waar jij als Event Planner alles vindt wat je nodig hebt: kennis & expertise, een veilige en warme community met gelijkgestemden en de mogelijkheid om vragen te stellen aan Event Experts op allerlei gebieden. Niet langer alles alleen maar samen sneller naar een fantastisch resultaat! 

Vind hier de handigste resources & downloads en de beste leveranciers. Leer hier een nóg betere Event Planner te zijn. Niet alleen voor je opdrachtgever of baas maar bovenal voor jezelf. Zodat jij vol zelfvertrouwen je vak kunt uitoefenen!

Enneh.. een groot verschil met al die andere eventplatformen? De Event Planner Academy is een totaaloplossing! Niet alleen leveranciers vinden of alleen een cursus volgen. Nope, alles-in-1.