We hebben een te gekke line-up van inspirerende experts voor je verzameld. Zij zijn de allerbeste binnen hun vakgebied. En dat is wel zo handig want zo heb je alles op één plek en hoef je maar 2 dagen tijd te maken in je drukke event-bestaan!
Dit online event is he-le-maal gratis! Geen kleine lettertjes of addertjes onder het gras. Nope. Gewoon écht gratis. Omdat wij geloven dat we allemaal beter worden van betere events!
Geen salespraatjes die verpakt zijn als "waardevolle sessies" waarmee jij je tijd verdoet. Been there, done that. Wij gaan voor gewoon waardevol. En inspirerend. O, en activerend, dat ook!
Onze sessies zijn kort maar krachtig. We zorgen dat we snel tot de kern komen. Geen ellenlange intro's of bedrijfsverhaaltjes. Na 20 minuten heb jij een mooie to do list waar je direct mee aan de slag kunt!
Van die events die een beetje inspireren of die onderwerpen lichtjes aanraken kennen we nu wel. Wij gaan voor actie in de taxi. Écht praktisch en activerend. Na deze twee dagen weet je direct wat je te doen staat om een ijzersterk business event te organiseren!
Volg alle sessies live vanuit je luie stoel. En heb je niet zoveel tijd? Kijk dan de sessies met een PowerPack ticket terug, ook vanuit die luie stoel! (Of vanaf je bureaustoel, dat mag ook ;))
Hi! Wij zijn Samira & Melanie en wij geloven heilig in de kracht van events. Een écht goed event geeft bezoekers namelijk mooie inzichten, bakken inspiratie of misschien zelfs de motivatie tot verandering. Mooi toch?
And guess what?! Met dit online event willen wij zoveel mogelijk organisatoren inspireren en motiveren om ook van die écht goede events te organiseren. Samen maken we met die knallend goede evenementen de wereld een stukje mooier!
Zien we je dan?
Een evenement begin je niet zomaar met organiseren. Het fundament van elk goed event is een heldere eventstrategie. Wat behelst een goede eventstrategie en hoe stel je er één op?
Over eventmanagement hoeven we jou als organisator niet veel te vertellen. Maar misschien ben je niet overal even goed in?! No problemo! We helpen je met een mooie variatie aan eventmanagement-bijspijker-topics!
Op basis van een strakke eventstrategie geef je vervolgens vorm & invulling aan je evenement met behulp van eventdesign. Hier bouw je je programma pas op. Hoe doe je dat en welke keuzes kun je maken?
Hoe zorg je voor die volle zalen tijdens jouw evenement? Event Marketing baby! Maar waar moet je beginnen? Heb je een marketingplan nodig? En wat staat daar dan in? En oja, waar moet je beginnen? We've got you!
Als founders van de Event Planner Academy en de Event Planning Days heten wij je héél graag welkom op de eerste editie van Event Planning Days! Whoop!
We duiken er meteen in met een heerlijke icebreaker. Wat precies dat mag je zelf komen ervaren maar we kunnen alvast het volgende verklappen: wij houden niet van die awkward dansjes om ‘in the mood’ te komen aan het begin van een event. Sta je dan naast een totaal onbekende te springen en te hupsen. Dat heeft wat ons betreft niks te maken met het ijs breken. Maar hoe dan wel? De kracht ligt ’em soms juist in de eenvoud.
Doe mee, ervaar het en laat je inspireren door onze aanpak. Dan kun je dit wellicht de volgende keer ook zelf inzetten bij een online of fysiek event!
De communicatie van je event begint al ver voor je event plaatsvindt. En ook op je evenement zijn er cruciale momenten waarbij de beleving voor de bezoeker valt of staat.
Rutger Bremer van Momice deelt praktische tips over punten waar je misschien – zelfs als ervaren event planner – niet altijd aan denkt.
Hij beantwoordt vragen als:
Deze sessie wil je niet missen als je de voorbereidingen, communicatie en bezoekersbeleving naar een hoger niveau wilt tillen. Dit is niet alleen in belang voor de bezoeker, maar ook voor jou als organisator!
Eventstrategie is hét onmisbare fundament van elk evenement. Melanie Westdijk, eventexpert en founder van de Event Planner Academy, leert je op een efficiënte manier stap voor stap dat fundament te gieten met als doel alleen nog maar succesvolle en doeltreffende evenementen organiseren.
Inclusiviteit. We horen er steeds vaker over. Waarom is het belangrijk dat jouw event ook inclusief is? Welke waarde mis je als je inclusiviteit niet omarmt? En hoe zorg je voor een inclusief event?
We willen wel inclusief zijn, maar in de praktijk kan het soms uitdagend zijn. We hebben daarom Ashmita Krishna Sharma van Sparkling Gems gevraagd om ons concrete tips en actiepunten te geven voor dit vraagstuk!
We snappen het hoor.. Iedereen is druk, druk druk. Daarom even een break! Smeer een boterham, neem de tijd om de informatie te laten landen, werk je notities bij, stuur wat dringende mails en als het écht moet kun je belangrijke belletjes doen. Maar hoe wij dit moment het liefst ingevuld zien: alvast de eerste acties uitzetten naar aanleiding van de sessies tot nu toe!
Oh en mocht je dan een brandende vraag hebben (je zoekt bijvoorbeeld een specifieke leverancier) kun je direct gebruik maken van het netwerk!
Hoe zorg je dat je evenement toekomstbestendig is? En dat crisissen zoals corona geen roet meer in het eten gooit? Matthijs van Networktables deelt zijn visie over een duurzaam business model waardoor je ook niet meer hoeft te leuren voor aanmeldingen. Door deze strategie creëer je namelijk een enthousiaste achterban met wie je het hele jaar door in contact blijft.
Hoe gaaf is het als je met jouw event in de media komt? Dat er een aankondiging staat in dat ene vakblad of dat er naderhand iets over wordt gedeeld? Of nog beter: dat ze vragen om een interview in een programma?
Misschien heb je al meegemaakt dat dat niet altijd zo eenvoudig is. Dat je een event organiseert is op zichzelf niet nieuwswaardig genoeg. En die nieuwswaardigheid is precies waar redacties naar op zoek zijn.
Linda Graanoogst van Met Gemak In Het Nieuws vertelt wanneer redacteuren wél iets over je event willen schrijven en wat daar precies voor nodig is. Ook krijg je concrete tips zodat je voor je volgende event goed voorbereid bent!
Oke, tijd voor een korte pauze. Klap de laptop dicht, loop een rondje, vul je blaas, leeg je blaas en/of geef aandacht aan je huisgenoten of collega’s en dan zien we je graag snel weer terug.
Als organisator wil je één ding; overzicht houden en rust bewaren. Dat lukt niet als je in Trello een deel van je acties hebt staan, draaiboeken in Google Drive, je overzicht van lopende events in Excel en ga zo maar door.
Notion is een alles-in-1-tool die je wel het overzicht en de rust gaat geven. Tijdens de workshop op 30 mei laat Astrid van Aranea Advies, zien hoe Notion voor jou kan werken. Zodat jij je bezig kunt houden met fantastische evenementen organiseren!
De metaverse. Misschien heb je er al iets over gehoord. Voor veel mensen is het nog een beetje vaag. Iets met VR ofzo? En wat moet ik daar dan mee als organisator?
Trendwatcher Randall van Poelvoorde legt in Jip & Janneke-taal uit wat de metaverse is, wat de toekomst hierin kan brengen binnen event-land én geeft je concrete actiepunten.Kortom: na deze sessie sta jij niet meer met je mond vol tanden als mensen het er over hebben en kun je makkelijker het nieuws hierover volgen. Zo ben jij er klaar voor als dit in de (verre) toekomst net zo normaal begint te worden als social media.
Je hebt misschien al eens wat gehoord over neuromarketing en dat er slimme technieken zijn om mensen te beïnvloeden. Maar hoe doe je dat precies voor de marketing van je event?
Wendy Oude Veldhuis van Bureau Snugger analyseert 5 voorbeelden van uitingen voorafgaand aan events en leert ons daarmee hoe we bezoekers kunnen beïnvloeden om over te gaan tot de actie die wij willen. Laat de aanmeldingen maar binnenstromen!
Stel je organiseert een groot congres of beurs. Hoe zorg je dat op de vloer er geen opstoppingen ontstaan? Of dat mensen toch echt langs een bepaalde plek gaan waar je wil dat ze een bepaalde actie ondernemen (langs een stand gaan van een sponsor bijvoorbeeld)? Of dat ze hun afval netjes in de prullenbak gooien?
Wat je dus eigenlijk wil doen is mensen verleiden een bepaald gedrag te vertonen. En dat je de keuzeproces tijdens het evenement beïnvloed.
Frank Paats weet hoe je mensen een duwtje in de goede richting geeft. We kennen allemaal wel de trucs die ze in supermarkten gebruiken, zoals de goedkope producten die onderaan het schap liggen en de duurdere op ooghoogte. Of de lekkere snacks bij de kassa die je impulsief nog even koopt.
Dit soort technieken kun je ook op je event inzetten! Luister mee en krijg van je bezoekers gedaan wat je graag zou willen.
De afsluiting wordt op veel events afgeraffeld want veel mensen zijn toch al afgehaakt of naar huis. Maar ook hierbij doen we het graag net even anders; je hebt vandaag veel gehoord en veel inzichten en tips gekregen. Maar hoe nu verder?
Samira en Melanie praten graag nog even kort met jullie na. Wat was de rode draad van de dag, wat waren de grootste eyeopeners en vooral: wat kun je vanaf morgen anders doen?
Na al die bakken met inspiratie een beetje kunnen slapen? Ook op dag 2 heten we je natuurlijk gezellig welkom en dat doen we wederom o.a. met een leuke icebreaker. Je weet wel, weer zo’n opwarmer waarbij je niet wenste dat je de trein had gemist.
Dus doe weer mee, ervaar het en laat je inspireren door onze aanpak. Dan kun je dit wellicht de volgende keer ook zelf inzetten bij een online of fysiek event!
De Floriade is één van de grootste evenementen in Nederland. Hoe is het als Director Event Management om alles in goede banen te leiden? Debby Toorenaar is al een paar jaar bezig met de voorbereidingen. In april opende de wereldtentoonstelling die tot oktober 2022 openblijft. Een hele bijzondere case dus!
We vragen Debby alles over hoe je zo’n grootschalige en langdurige tentoonstelling organiseert. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat je je aan je originele plan houdt als er zoveel betrokkenen en sub-events zijn? En hoe zorg je dat de hoofdboodschap in tact blijft?
Kornelis Wetsema organiseerde samen met Rudie Jansman als één van de eersten in Nederland een bedrijfsfestival; Het Grootste Kennisfestival. Dit jaar organiseren ze alweer de 7e editie!
In deze inspirerende case hoor je alle ins & outs over het organiseren van een succesvol bedrijfsfestival. We bespreken waarom zij kozen voor deze vorm, wanneer een bedrijfsfestival een geschikte vorm is, welke lessen hij leerde en wat cruciaal is als je wilt zorgen dat mensen niet te lang bij die gezellige pleintjes blijven hangen, maar écht naar de sessies gaan. En natuurlijk is er na afloop alle tijd voor jouw vragen aan Kornelis!
Event marketing is meer dan mailings uitsturen, een LinkedIn-event aanmaken en wat social media-posts plaatsen. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om je event te promoten. Maar niet alles is even relevant en in sommige gevallen zelfs tijdsverspilling.
We gaan in gesprek met een panel van drie experts:
We vragen ze het hemd-van-het-lijf over wanneer je middelen moet inzetten en wanneer juist niet, waar je in hemelsnaam moet beginnen, welke vragen je je jezelf moet stellen voor je ermee aan de slag gaat en natuurlijk hoor je van elk middel wat het nou eigenlijk precies is en wat de kracht ervan is.
Er is ook alle ruimte voor JOUW event marketing vragen, dus zorg dat je erbij bent!
We snappen het hoor.. Iedereen is druk, druk druk. Daarom even een break! Smeer een boterham, neem de tijd om de informatie te laten landen, werk je notities bij, stuur wat dringende mails en als het écht moet kun je belangrijke belletjes doen. Maar hoe wij dit moment het liefst ingevuld zien: alvast de eerste acties uitzetten naar aanleiding van de sessies tot nu toe!
Oh en mocht je dan een brandende vraag hebben (je zoekt bijvoorbeeld een specifieke leverancier) kun je direct gebruik maken van het netwerk!
Als Copywriter・ Zingever gelooft Miro dat je alleen echt goed voor een ander kunt doen, als je eerst ook goed doet voor jezelf. Een tekst is dus alleen effectief en wervend, als jij er zélf ook blij van wordt. Jij bent de belangrijkste persoon in jouw wereld. Maar, hoe zorg je ervoor dat wat je schrijft, ook bij je past? Hoe vind je de juiste woorden voor wat jij wilt bereiken? Het maakt niet uit wat je doel is; meer inschrijvingen, een betere opkomst of een hogere waardering voor je event. En hoe krijg je jouw zin wanneer je als eventplanner met een heel team werkt? Hierover gaan wij met Miro in gesprek.
Oke, tijd voor een korte pauze. Klap de laptop dicht, loop een rondje, vul je blaas, leeg je blaas en/of geef aandacht aan je huisgenoten of collega’s en dan zien we je graag snel weer terug.
Met een invalidetoilet is je event nog niet toegankelijk. Sterker nog, de meeste toiletten voldoen niet eens aan de juiste eisen waardoor mensen met een rolstoel er alsnog geen gebruik van kunnen maken. En wat heb je aan een invalidetoilet als je locatie zelf al niet eens toegankelijk is?
Als je zelf geen beperking hebt, sta je er niet zo bij stil wat er allemaal voor nodig is. Daarom komt Marianne Dijkshoorn van Welkom Toegankelijkheid & Evenementen vertellen waar je op moet letten. Gelukkig is het niet zo heel ingewikkeld! Luister mee en je kunt haar 10 tips vrijwel direct in de praktijk brengen of op z’n minst toetsen.
Leuk weetje: Marianne Dijkshoorn was initiatiefnemer om het Songfestival in 2021 toegankelijk te maken. Het was het eerste event in Nederland dat volledig toegankelijk was!
Marjolein Bakker van MC of Events heeft als event & hospitality professional opdrachtgevers als de Ziggo Dome, UEFA & Mojo achter haar naam staan. Hoe zorg je dat een VIP zich ook daadwerkelijk Very Important voelt met behulp van hospitality? EN hoe behandel je elke ‘normale’ gast als VIP en bezorg je ook hen een onvergetelijke dag? Kortom: wat zijn concrete hospitality tips & tricks die jij als organisator direct kunt toepassen op jouw event?
Koop je de PowerPack om alle sessies naderhand terug te kijken? Dan krijg je nog deze digitale extraatjes erbij (en meer!) van onze sprekers.
Het vond online plaats op 30 & 31 mei. En omdat het online was, kun je alle opnames terugkijken1
Ja! Je kunt alle sessies een jaar lang terugkijken met een PowerPack ticket!
Meld je aan via bovenstaand formulier, dan ontvang je voorafgaand aan het event een mailtje met alle informatie!
Niks! Deelname is gratis. Het enige wat je hoeft te doen is je aan te melden via bovenstaand aanmeldformulier!
Dat is jammer maar niet erg. Jammer omdat je de kans mist om vragen te stellen aan onze experts en omdat we het je gunnen om hier echt tijd voor vrij te maken. Maar je kunt aan- en afhaken wanneer je wilt.
Heb je echt te weinig tijd en wil je de sessies op je gemak terugkijken? Scoor dan een PowerPack!
We richten ons met de Event Planning Days op organisatoren die al ervaring hebben met het organiseren van evenementen en graag hun skillset verder willen uitbreiden of inspiratie zoeken. Maar er is echt voor ieder wat wils. Het event biedt zo’n uitgebreide variatie aan topics dat we zeker weten dat het voor iedereen interessant is. Én je haalt er natuurlijk zelf nog meer uit door live aanwezig te zijn en goede vragen te stellen aan de experts!
Een PowerPack is speciaal ticket naar een omgeving waar je alle opnames kunt terugvinden, plus allerlei interessante bonussen van sprekers, zoals checklisten, tools en templates!
Je krijgt een jaar lang toegang tot die omgeving, dus alle tijd om sessies rustig terug te kijken en de bonussen op te slaan!
Jazeker! Sommige sessies nemen we vooraf op, maar dan is de spreker aanwezig tijdens de sessie zodat je via de chat vragen kunt stellen. En bij de live-sessies is er natuurlijk ook ruimte voor vragen.
Een deel van de sessies is ook interessant als je bijvoorbeeld festivals, bruiloften of andere type events organiseert.
Bovendien is het event gratis. Dus schrijf je in en haak aan bij de sessies die je aanspreken!