E-course: Eventstrategie

Deze e-course is de basis die élke Event Planner moet beheersen: het fundament van elk event. Zonder strakke Eventstrategie geen succesvol evenement. 

Je leert in deze uitgebreide e-course alles over doelstellingen bepalen, doelgroep afbakenen, de zogenaamde ‘sweet-spot’, strategieën uitstippelen, data verzamelen, ROI meten en nog veel meer! 

Misschien herken jij dit?

Wij hebben de oplossing!

Zakelijke events organiseer je niet alleen maar om mensen een leuke tijd of inspiratie te bezorgen. Zeker in tijden waarin budgetten op scherp staan, moet je kunnen verantwoorden waarom een evenement een goed idee is. Wat levert het op? Is het de moeite en vooral het geld wel waard? 

Met deze super uitgebreide e-course krijg jij het zelfvertrouwen om een ijzersterke Eventstrategie te bouwen die je helpt naar een succesvol event. In 5 modules leer je álles over doelstellingen bepalen, doelgroep afbakenen, de zogenaamde ‘sweet-spot’, strategieën uitstippelen, data verzamelen, ROI meten en nog veel meer!

De e-course bevat:

Wat leer je in deze e-course?

Module 1 - De introductie

Waarom is eventstrategie zo belangrijk? En wat kan het je opleveren als je strategischer te werk gaat? Kortom: we duiken in de voordelen die eventstrategie oplevert voor de organisatie, de bezoeker en jou als expert!

Module 2 - De termen

In deze module behandelen we een aantal (marketing)termen. Veel mensen hebben ze vaker gehoord, maar wat betekent het precies? Wat is het verschil tussen eventmarketing en event marketing? En wat is ROI en ROE, wat zijn KPI’s en  wat is NPS

Module 3 - Eventstrategie als onderdeel van..

In de ideale situatie ga je niet direct nadenken over de invulling van je evenement, maar doe je een paar stappen terug. En dan zelfs nóg meer stappen terug. In deze module leer je hoe een eventstrategie zich verhoudt tot de totale organisatie, het marketingplan en het eventplan.

Module 4 - Eventstrategie van het event zelf

Tijd om het over het event zelf te hebben. De meest uitgebreide en hands-on module. Je leert in deze module namelijk hoe je een goede doelstelling bepaalt, hoe je de doelgroep in kaart brengt, wat een sweet-spot is, hoe je aan de slag kunt met de strategie en waarom metrics en analytics ook belangrijk zijn. Handen uit de mouwen!

Module 5 - Eventstrategie voor jou als eventplanner

Oke, de theorie hebben we gehad, tijd om het over jou te hebben! Wat zijn je eigen leerdoelen en wensen? Wat wil je deze keer anders doen? Wat pak je zelf op en wat besteed je uit? Ben jij iemand die reactief werkt en doet wat gevraagd wordt of ben je proactief (of zou je dat juist meer willen zijn)?

Als Event Planner ben je waarschijnlijk heel service gericht en dat maakt je goed in je vak. Maar in deze module staan we stil bij jou, de basis van een geslaagd event!

Over de trainer

Ik begon in 2015 als freelance eventmanager en organiseerde grote en kleine events voor grote en kleine opdrachtgevers als Rituals, de NTR, Platform Communicatie Rotterdam en Nedap. Maar ik merkte al snel dat je als organisator ‘te laat‘ aan tafel komt en het strategische stuk niet kunt beïnvloeden. Het was vaak een gevalletje ‘u vraagt, wij draaien’.  Súper onbevredigend want hoezo Return On Investment? En hoezo Eventstrategie? 

Ik besloot in 2018 dat het tijd was om een breder publiek te inspireren en handvatten te geven om écht goede evenementen te organiseren. Ik richtte bluepurple/events op: hét event kennis & inspiratie platform van Nederland. Veel goede redactionele artikelen, o.a. met hulp van een aantal fijne gastbloggers, over het succesvol organiseren van events! 

Tóch zocht ik een manier om de Event Planner nog beter te kunnen helpen en na een succesvolle nieuwe samenwerking met Samira bleek 1+1=3 te zijn. De Event Planner Academy was geboren. Een plek waar we als organisatoren elkaar onderling mogen versterken. Waar iedereen kan werken aan het uitbreiden van hun skillset en netwerk. Een plek die ik in 2015 als freelancer stiekem ook héél graag had gehad.  Liefs,

Melanie

melanie-westdijk