E-course: Master in Online & Hybride
Een super uitgebreide online e-course voor Event Planners die met zelfvertrouwen ook ijzersterke Online & Hybride events willen organiseren! (Alsof een offline event organiseren niet al skills en effort genoeg vroeg, toch? Maar hey! We blijven flexibel!)
In 7 modules leer je álles over topics als de juiste eventstrategie kiezen, online verdienmodellen, interactie en techniek. Je krijgt 3 maanden toegang tot deze e-course, maar je kunt het binnen deze tijd in je eigen tempo volgen.
Misschien herken jij dit?
- Offline kan bijna weer, maar wat als we toch weer terug moeten naar online?
- Welk eventplatform is dan geschikt? En wat voor techniek hebben we nog meer nodig?
- Hoe krijg je een online event in hemelsnaam interactief zodat bezoekers blijven hangen?
- Hoe pak je de organisatie van hybride aan? Welk gedeelte online en hoe combineer ik beide onderdelen?
- Hoe maken we een goede keuze: offline, online of hybride?
- Hoe overtuig je de opdrachtgever of baas dat online of hybride events óók krachtig zijn?
- Waar moet je in hemelsnaam beginnen?
- Hoe trekken we sponsoren voor het zoveelste online event?
- Hoe zorgen we dat we opvallen tussen al die andere online en hybride events?
Wij hebben de oplossing!
Het nieuwe normaal? Terug naar het oude normaal? En wat is dan eigenlijk normaal? Online & hybride are here to stay? Bekende kreten, toch? Wij zijn er hoe dank ook van overtuigd dat online & hybride evenementen enorm krachtig kunnen zijn. Jep, je leest het goed: kunnen. Als je het goed doet. En we zijn er ook van overtuigd dat bedrijven naast offline evenementen ook dat online component belangrijk blijven vinden (- en steeds belangrijker gaan vinden!). Tijd om je skillset te upgraden!
Maar wacht… Als Event Planner moest je altijd al een duizendpoot zijn maar met de komst van online & hybride lijkt het inmiddels meer op een miljoenpoot. En let’s be real: waarschijnlijk ben jij vooral goed in een aantal dingen en niet in al die miljoen tegelijk. En dat hoeft ook niet. Maar je moet al die miljoen dingen wel begrijpen en beheersen. Jij bent de manager. Als je precies weet hoe je een ijzersterk online of hybride event organiseert is het een kwestie van de jouw miljoen pootjes inzetten om de juiste poppetjes op de juiste plekken te zetten!
Met deze super uitgebreide e-course krijg jij het zelfvertrouwen om zo’n ijzersterk online of hybride event neer te zetten. In 7 modules leer je álles over topics als de juiste eventstrategie kiezen, online verdienmodellen, interactie en techniek! Als je er actief mee aan de slag gaat ben je er ongeveer 3 maanden mee bezig.
De e-course bevat:
- 7 uitgebreide video modules
- Invulbaar werkboek
- Handige sheets en templates
- Inspirerende praktijkvoorbeelden
- Plus extra live-sessies die je er 3 maanden bij krijgt!
Wat leer je in deze e-course?
Module 1 - De uiteenzetting
Waarom zou je nog een online of hybride evenement organiseren als het straks weer ‘gewoon’ offline mag? Of waarom juist niet? Kortom: wat zijn de voor- en nadelen van het organiseren van online of hybride evenementen.
Module 2 - Eventstrategie
In deze module krijg je in vogelvlucht de basis voorgeschoteld die élke Event Planner moet beheersen: het fundament van elk event. De Eventstrategie. Zonder strakke Eventstrategie geen succesvol evenement. Je leert over doelstellingen bepalen, doelgroep afbakenen, de zogenaamde ‘sweet-spot’, we gaan een concrete strategie uitstippelen en nog veel meer.
Module 3 - Eventdesign
In deze module leer je een event ontwerpen zoals het hoort: de juiste keuzes op het juiste moment, op basis van wat past bij de strategie én het bedrijf met als resultaat een fantastisch inspirerend event met het hoogst haalbare resultaat! Enneh.. dat is dus best een puzzeltje!
Module 4 - Verdienmodellen
Let’s talk money. Want wist je dat er een hoop voordelen zitten aan het organiseren van een online evenement ten opzichte van offline als het gaat om verdienmodellen? Wel zo fijn om te weten welke verdienmodellen jij voor je evenement kunt inzetten, toch?
Module 5 - Online Eventmanagement
Dit is geen eventmanagement cursus. Als het goed is weet je prima hoe je een evenement organiseert en ben je alleen opzoek naar informatie hoe je een online of hybride event organiseert. Daar duiken we in deze module dus vooral dieper op in!
Module 6 - Interactie
Hoe krijg je een online evenement interactief? Misschien wel de belangrijkste vraag voor veel Event Planners. In deze module volg je een handig stappenplan om het online component zo interactief mogelijk te krijgen en hebben we een longlist van handige tools & ideeën voor je!
Module 7 - Techniek
Qua praktische uitvoer is dit misschien wel één van de belangrijkste modules én grootste struikelblokken. Na het volgen van deze module heb je antwoord op vragen als ‘Welk platform is geschikt? Wat hebben we qua techniek allemaal nog meer nodig? Hoe zorg je dat alles met elkaar praat? Wat besteden we uit en aan wie?’
Over de trainer
Als voorvechter van offline had ik nogal moeite met de noodzakelijke transitie naar online en iets later hybride. Ik hield mezelf voor dat offline ‘the real deal’ was en dat de rest niet eens in de buurt kwam, dus waarom al die moeite doen? (En trouwens, de online events die ik bezocht waren niet om over naar huis te schrijven..) Ik zag die tendens ook heel sterk om mij heen: veel Event Planners in de weerstand. Totdat ik een keer een podcast interview met William Thomson luisterde. (Hij die al online events organiseerde, vér voordat online events ‘een ding’ werden). Hij somde een lijstje op met alle voordelen van online ten opzichte van offline events en ik was in één klap overtuigd.
Ik besloot dat het tijd was om in die online events trein te stappen en leerde en las in een aantal maanden tijd zo’n beetje alles wat er over online events te leren en te lezen viel. Opeens begreep ik het: het is anders. Je kunt het niet met elkaar vergelijken. Het is als appels met peren vergelijken. (Waar ik overigens dit artikel over schreef.)
In tijden waar niks anders kon en mocht was een online event een super goed alternatief. Sterker nog; een behoorlijk winstgevend alternatief als je het goed insteekt. En nu? Nu het bijna weer ‘als vanouds’ is? Nu hoop (en voorspel!) ik dat bedrijven hebben kunnen proeven van de kracht en meerwaarde van online en wil ik jou, tijdens deze e-course, heel graag meenemen in al mijn bevindingen en lessen!
Liefs,
Melanie
ps: hier lees je écht iets over mij en mijn trackrecord! 🙂