E-course: event design

Nadat je een killer Eventstrategie hebt opgesteld is het eindelijk tijd om invulling aan het evenement te gaan geven. Jep, that’s right. Nu gaan we het pas hebben over elementen als vorm, format & invulling.

Wordt het een congres of toch een kennisevent? En kiezen we voor online, hybride of offline? En welke invulling past daar dan bij? In deze e-course leer je een event ontwerpen zoals het hoort: de juiste keuzes op het juiste moment, op basis van wat past bij de strategie én het bedrijf met als resultaat een fantastisch inspirerend event met het hoogst haalbare resultaat! Enneh… dat is dus best een puzzeltje! 😉

Loop je hier ook tegenaan?

Wij hebben de oplossing!

Het verschil tussen events plannen en events designen is dat je niet alleen de uitvoering doet, maar ook nadenkt over de invulling van het evenement. Door langer stil te staan over de invulling, kun je al een groot verschil maken. 

Met deze e-course leer je het creatieve proces om een concept neer te zetten voor de invulling van je evenement. Je krijgt toegang tot 7 modules en een bonus waarin je de basis leert van event design. Van vorm tot het programma, wat past bij jouw doelstelling en die van de doelgroep, zodat jouw event aantrekkelijk is en je boodschap echt blijft hangen!

De e-course bevat:

Wat leer je in deze e-course?

Module 0 - De introductie

We trappen deze e-course af met een korte introductie over event design en waarom dit zo een belangrijk onderdeel is.

Module 1 - De termen

Voor we de diepte in gaan, leggen we uit wat event design is, hoe wij deze definitie zien (want het wordt op verschillende manier gebruikt) en waarom dit onderdeel zo belangrijk is voor je evenement. Ook lichten we wat andere termen en methodieken toe.

Module 2 - Event design in een notendop

In een eerdere module hebben we al kort uitgelegd wat event design is en  welke stappen je moet zetten. We herhalen deze module, zodat je een goede overview krijgt wat er bij komt kijken. In de volgende modules werken we de onderdelen nog verder uit.

Module 3 - Pijn/Fijn/Medicijn

De pijn/fijn/medicijn is een handige methode om inzichtelijk te maken hoe je bezoekers aantrekt voor je evenement. Je leert hoe je de invulling laat aansluiten op de behoefte van je doelgroep en hoe je erachter komt wat die behoefte precies is.

Module 4 - Vormen

Eindelijk, tijd om het over de vorm van je evenement te hebben! We geven voorbeelden van vormen, helpen je om draagvlak te creëren als je iets nieuws wilt uitproberen en geven een mooi voorbeeld van een organisatie die van vorm veranderde en hoe dat beter aansloot bij hun eigen belang én die van de doelgroep.

Module 5 - Formats

Nadat je de vorm hebt bepaald, is het tijd om na te denken over formats. We delen de meest voorkomende formats, maar geven ook ideeën wat er nog meer voor mogelijkheden zijn.

Module 6 - Invulling

Hèhè, eindelijk zijn we bij de invulling belandt! De stap die meestal gedaan wordt zonder al die stappen uit de modules ervoor. Hoewel je vast al veel ervaring en ideeën hebt voor dit onderdeel, geven wij je nog meer inspiratie. Natuurlijk helpen we je ook hoe je nou precies de juiste keuzes maakt om echt een sterk en effectief evenement neer te zetten. 

Bonus - Must do voor succes

We eindigen met een bonus. Het is een enorme open deur, maar wel nodig om te benoemen omdat het te vaak niet goed gaat. Op tijd beginnen.

In deze bonus leggen we uitgebreid uit waarom het belangrijk is en wat voor voordelen het heeft voor jou en het event. 

Over de trainer

Sinds 2006 organiseer ik zakelijke evenementen. Eerst in mijn rol als marketeer bij IT-bedrijven en sinds 2013 werk ik als zelfstandige met een focus op content marketing rondom evenementen. Daar zag en zie ik nog steeds enorm veel kansen voor bedrijven.

Het klinkt als twee totaal verschillende expertises, maar ze versterken elkaar. Met een goed event design als basis, kun je content strategisch voor je laten werken. Zeker als je op lange termijn werkt, ga je de beste resultaten halen. Zo heb ik organisaties als Avanade, het Weekend van de Wetenschap en GBLT geholpen hun event- en contentstrategie.

In 2014 startte ik ook inspiratieblog EventGoodies, omdat ik te vaak slecht georganiseerde evenementen tegenkwam. Met blogs en vlogs liet ik zien hoe het óók kan. Sinds de samenwerking met Melanie heeft EventGoodies een focus op vernieuwende relatiegeschenken. 

Bij de Event Planner Academy komt alles waar ik de afgelopen jaren mee bezig ben mooi samen: hier kan ik m’n kennis kwijt, meer mensen helpen met hun uitdagingen en mensen onderling verbinden.