Blogs
Hier vind je al onze blogs over het organiseren van evenementen. Ben je op zoek naar iets specifieks? Gebruik dan onze zoekfunctie.

Wanneer is een online evenement voor bezoekers gastvrij?
Door alle omstandigheden hebben online evenementen de afgelopen maanden een flinke vlucht genomen. Voor jou als eventmanager is dit even schakelen. Je gasten treffen elkaar niet op een mooie locatie.

Het hele jaar communiceren over je evenement?
Wat doe je als je evenement voorlopig nog niet plaatsvindt, gewoon omdat het te ver weg is, omdat er geen datum is geprikt of omdat het is uitgesteld tot nader

9 ideeën voor de sponsoring van online events
Het regelen van sponsoring voor een evenement is een uitdaging. Het is een vak apart om bedrijven te overtuigen van de toegevoegde waarde voor hun organisatie door jouw evenement te

Zo organiseer je zelf een online pubquiz
Een online pubquiz is de manier om gezelligheid, een losse sfeer en kroeggevoel met je collega’s, vrienden of familie te beleven. En nu de lockdown is verlengd, is het een

Podcast: hoe je je evenement hoe dan ook door kan laten gaan
Hoe bereid je je voor op een evenement in een onzekere tijd? Kornelis Wetsema, één van de twee oprichters van Het Grootste Kennisfestival, deelt in deze podcast hun aanpak. Tipje

5 krachtige energizers voor een online evenement
Wanneer je nieuwe mensen bij elkaar in een groep zet, dan moet de groepsdynamiek nog gevonden worden. Je merkt dat deelnemers nog niet helemaal weten hoe ze zich moeten gedragen

5 Zoom tips (+ uitleg!) voor online events
Hoeveel Zoom-meetings heb jij al bijgewoond in de afgelopen maanden? Waarschijnlijk een stuk meer dan je een aantal jaar geleden had gedacht. Zoomen is inmiddels een werkwoord geworden. Ook voor

Podcast: De menselijke factor bij online evenementen
Bij online evenementen krijgt techniek soms meer aandacht dan de menselijke factor. In deze podcast hoor je waar je op moet letten.

7 verdienmodellen voor online events
Geld verdienen met online events? Het kan écht. Veel organisatoren zijn sceptisch, organiseren alleen gratis of nagenoeg gratis online evenementen, weten niet goed welk verdienmodel werkt voor online óf hoe